سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

سوال: در مطالبی از بزرگان نقل شده که مهریه بهتر است مهر السنه باشد. درخواستم این بود که  این مقدار را به صورت دقیق بفرمایید چقدر است

پاسخ آیت الله خامنه ای: مهرالسنه مقدارش مشخص است و پانصد درهم است و هر درهم دوازده و شش دهم نخود نقره است و وزن یک نخود تقریباً معادل یک بیست و چهارم مثقال و 15 / 0 گرم است و قیمت آن را ‏مى‌توانید از بازار بدست آورید. ‏ 


پی نوشت : با ضرب اعداد فوق مقدار مهرالسنه برابر خواهد بود با  500*12.6*0.15 = 945 گرم نقره  که معادل است با 33.33 اونس نقره

منبع: استفتائات آنلاین سایت معظم له به کد PjYai3kPCA



درحدیثی صحیح از امام باقر علیه السلام نقل شده که پیامبر برای هیچ یک از زنان و دخترانش مهریه بیش از پانصد درهم نقره قرار نداد. (وسائل ج21باب4ح4) در حدیثی دیگر نیز منع تزویج دختر بخاطر قرار داده شدن مهرالسنة از سمت پدردختر، موجب محروم شدنش از برخی نعمتهای اخروی دانسته شده است. (وسائل ج21باب4ح2)



حدود 20 سال پیش منزل ما خیابان 17 شهریور بود و ما برای نماز خواندن و مراسم عزاداری و جشنهای مذهبی به مسجدی که نزدیک منزلمان بود می رفتیم پیش نماز مسجد حاج آقایی بود بنام شیخ هادی که امور مسجد را انجام میداد و معتمد محل بود ؛ یک روز من برای خواندن نماز مغرب و عشاء راهی مسجد شدم و برای گرفتن وضو به طبقه پائین که وضوخانه در آنجا واقع بود رفتم.. 

منتظر خالی شدن دستشویی بودم که در این حین، در یکی از دستشویی‌ها باز شد و شیخ هادی از آن بیرون آمد با هم سلام و علیک کردیم و شیخ بدون اینکه وضو بگیرد دستشویی را ترک کرد.

من که بسیار تعجب کرده بودم به دنبال شیخ راهی شدم که ببینم کجا وضو می‌گیرد و با کمال شگفتی دیدم شیخ هادی بدون گرفتن وضو وارد محراب شد و یکسره بعد از خواندن اذان و اقامه نماز را شروع کرد و مردم هم به شیخ اقتداء کردند من که کاملا گیج شده بودم سریعا به حاج علی که سالهای زیادی با هم همسایه بودیم گفتم حاجی شیخ هادی وضو ندارد ؛ 

خودم دیدم از دستشویی اومد بیرون ولی وضو نگرفت. حاج علی که به من اعتماد کامل داشت با تعجب گفت خیلی خوب فرادا می خوانم.

این ماجرا بین متدینین پیچید ، من و دوستانم برای رضای خدا، همه را از وضو نداشتن شیخ هادی آگاه کردیم و مامومین کم کم از دور شیخ متفرّق شدند تا جائیکه بعد از چند روز خانواده او هم فهمیدند.

زن شیخ قهر کرد و به خانه پدرش رفت ، بچه های شیخ هم برای این آبروریزی ، پدر را ترک کردند .

دیگر همه جا صحبت از مشکوک بودن شیخ هادی بود آیا اصلا مسلمان است ؟ آیا جاسوس است ؟ و آیا ...

شیخ بعد از مدتی محله ی ما را ترک کرد و دیگر خبری از او نبود ؛ بعد از دوسال از این ماجرا ، من به اتفاق همسرم به عمره مشرف شدیم در #مکه بخاطر آب و هوای آلوده بیمار شدم. بعد از بازگشت به پزشک مراجعه کردم و دکتر پس از معاینه مقداری قرص و آمپول برایم تجویز کرد . 

روز بعد وقتی می خواستم برای نماز به مسجد بروم تصمیم گرفتم قبل از آن به درمانگاه بروم و آمپول بزنم ، پس از تزریق به مسجد رفتم و چون هنوز وقت اذان نشده بود وارد دستشویی شدم تا جای آمپول را آب بکشم. 

درحال خارج شدن از دستشویی، ناگهان به یاد شیخ هادی افتادم چشمانم سیاهی می رفت، همه چیز دور سرم شروع به چرخیدن کرد انگار دنیا را روی سرم خراب کردند. نکند آن بیچاره هم می خواسته جای آمپول را آب بکشد .! نکند ؟! ؟! نکند ؟!

دیگر نفهمیدم چه شد. به خانه برگشتم تا صبح خوابم نبرد و به شیخ هادی فکر میکردم که چگونه من نادان و دوستان و متدینین نادان تر از خودم ندانسته و با قصد قربت آبرویش را بردیم .. خانواده اش را نابود کردیم ..

از فردا، سراسیمه پرس و جو را شروع کردم تا شیخ هادی را پیدا کنم. 

به پیش حاج ابراهیم رفتم به او گفتم برای کار مهمی دنبال شیخ هادی میگردم او گفت : شیخ دوستی در بازار حضرت عبدالعظیم داشت و گاه گاهی به دیدنش میرفت اسمش هم حاج احمد بود و به عطاری مشغول بود.

پس از خداحافظی با حاج احمد یکراست به بازار شاه عبدالعظیم رفتم و سراغ عطاری حاج احمد را گرفتم. خوشبختانه توانستم از کسبه آدرسش را پیدا کنم بعد چند دقیقه جستجو پیر مردی با صفا را یافتم که پشت پیشخوان نشسته و قرآن می خواند سلام کردم جواب سلام را با مهربانی داد و گفتم ببخشید من دنبال شیخ هادی میگردم ظاهرا از دوستان شماست ، شما او را می شناسید ؟

پیرمرد سری تکان داد و گفت دو سال پیش شیخ هادی در حالیکه بسیار ناراحت و دلگیر بود و خیلی هم شکسته شده بود پیش من آمد ، من تا آن زمان شیخ را در این حال ندیده بودم. 

بسیار تعجب کردم و علتش را پرسیدم او در جواب گفت: من برای آب کشیدن جای آمپول به دستشویی رفته بودم که متدینین بدون اینکه از خودم بپرسند به من #تهمت زدند که وضو نگرفته نماز خوانده ام ، خلاصه حاج احمد آبرویم را بردند ، خانواده ام را نابود کردند و آبرویی برایم در این شهر نگذاشتند و دیگر نمی توانم در این شهر بمانم ، فقط شما شاهد باش که با من چه کردند.

بعد از این جملات گفت : قصد دارد این شهر را ترک گفته و به #عراق سفر کند که در جوار حرم امیرالمومنین (ع) مجاور گردد تا بقیه عمرش را سپری کند ؛  او رفت و از آن روز به بعد دیگر خبری از او ندارم ...

ناگهان بغضم سر باز کرد و #اشکهایم جاری شد که خدای من این چه غلطی بود که من مرتکب شدم

الان حدود 20 سال است که از این ماجرا می گذرد و هر کس به نجف مشرف میشود من سراغ شیخ هادی را از او میگیرم ولی افسوس که هیچ خبری از شیخ هادی مظلوم نیست.

دوستان ، ما هر روز چقدر آبروی دیگران را می بریم؟ ! 

چقدر زندگی ها را نابود می کنیم؟

به نقل از کانال دلنوشته های یک طلبه



خوشا به حال زلیخا...

عاشق که شد
خدا را پیدا کرد

ما که عاشق می شویم 
خدا را گم می کنیم



آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای تحریم تنباکو را دادند پسری داشتند به نام سید هادی. ایشان پسر داشتند حسن، محمد، صادق و مجتبی. حسن بعداز انقلاب در لبنان کشته شدند.
محمد درنجف ادعای مرجعیت کردند که چند تن از علما از جمله آیت الله خویی( ره)مرجعیت ایشان را تایید نکردند. ایشان در زمان اقامت امام خمینی واکنش هایی را داشتند. از جمله در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی امام جماعت نماز حرم امام علی علیه السلام باشند اما ایشان مخالفت هایی داشت. در زمان انقلاب قرار بود شخصیت های زیر یعنی سید محمد صدر در عراق،امام در ایران، سید موسی صدر در لبنان قیام کنند.
محمد صدر را شهید کردند و امام موسی صدر را نیز ربودند. لذا ایشان توقع داشت امام ایشان را مرجع عراق معرفی کرده و از ایشان حمایت کنند که این طور نشد. لذا به کویت رفتند.
بعد از انقلاب و بعد از رحلت امام به ایران آمدند ودر قم ساکن شدند. در این حال دست به تفرقه زدند که سبب شد تا سال 80 در حبس خانگی باشند و سپس از دنیا رفتند و بنا به مصلحت در حرم حضرت معصومه دفن شدند.

بعد از ایشان برادرش سید صادق جای ایشان را گرفت و اتاق فکری در انگلیس شکل گرفت. یکی از تئوریسین ها پیشنهاد داد برای مقابله با حکومت شیعه در ایران باید 

با رفقه ضاله صادق شیرازی بیشتر آشنا شوید تشیع انگلیسی

یک حکومت شیعه را علم و شیعه توسط شیعه از بین رود. در این حال جریان مزبور انتخاب شد. اینگونه شد که سید صادق در ایران و برادرش مجتبی در کویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند. اسامی متنفذین در این جریان عبارتند از: صادق شیرازی، سید مجتبی شیرازی، حسن اللهیاری، یاسرالحبیب، محمد هدایتی
جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه ، خلفا و ... آتش کدورت بین سنی و شیعه را شعله ور کردند. 
توهین‌های این جریان به ویژه توهین‌های آشکار یاسر الحبیب مانند نگارش و انتشار کتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه، سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شدند. این توهین ها در شبکه‌های ماهواره ای مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات هیجان اهل سنت را علیه شیعه بر می انگیزد. 
یکی از ویژگی‌های جریان شیرازی تکفیر است. علما و مراجع بسیاری مانند مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره )توسط این افراد تکفیر شده اند. بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی،‌ حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده اند.
از ادعاهای این جریان این است که رهبر ایران در امر احیای محرم وصفر کوتاهی کرده است. در حالی که حمایت های فراوانی توسط مقام معظم رهبری از این برنامه ها صورت گرفته و ایشان با برپایی مراسم در ایام محرم، صفر،فاطمیه و سایر مناسبت ها ، و نیز نشست های مختلف با مداحان ، شاعران اهل بیت و هیئت ها، به احیای یاد اهل بیت در کشور می پردازند. 
جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، هفته وحدت را به هفته برائت نام گذاری کردند. همچنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با قمه زنی به ترویج قمه زنی با تمام توان می پردازند. قمه زنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در رسانه های غربی ایجاد کرده است. 

اما شبکه های شیرازی نیز با پخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامه های هدایت شده انگلیس علیه تشیع حرکت می کنند.

شبکه های ماهواره ای تحت اختیار این فرقه ضاله عبارتند از:

  • 1- امام حسین1
  • 2- امام حسین2
  • 3- امام حسین3
  • 4- اباالفضل العباس
  • 5- بقیع
  • 6- الانوار 1
  • 7- الانوار 2
  • 8- سلام
  • 9- چهارده معصوم
  • 10- شبکه اینترتی حضرت خدیجه
  • 11- الزهرا
  • 12- المهدی
  • 13- مرجعیت
  • 14- امام صادق
  • 15- اهل بیت
  • 16- فدک


آیت الله قمی می فرماید:من بزرگترین درس زندگی ام را از یک کفترباز یاد گرفتم.

کفتربازی در محله ما ساکن بود که مایه ناراحتی اهل محل شده بود .همه از دست او شاکی بودند چون همیشه روی بام بود و خانه همسایه ها را نگاه می کرد.
یک روز مردم محل روی سرش ریختند و حسابی او را کتک زدند .اما او دوباره خونین و زخمی روی پشت بام پیش کبوترها رفت.
روزی مردم محل از دست او شکایت کردند  و مدتی در زندان بود .اما به محض آزاد شدن باز سراغ کبوترها رفت.

روزی این شخص از من سوال کرد : آقای قمی شنیده ام که شما عاشق خدا هستید؟
جواب دادم گمان می کنم که باشم.
کفترباز ادامه داد: من عاشق کبوترام هستم .به خاطر اونها کتک خوردم ، تو تا حالا به خاطر خدا کتک خوردی؟
من به خاطر کبوترام زندان رفتم تو تا حالا به خاطر خدا زندان رفتی؟
من شب که میخابم می گم کفترام، صبح که بیدار میشم میگم کفترام .خدایی که تو غاشقش هستی هم این قدر برات عزیزه؟؟!!!!!!!!!!



داشتم به فرایند انتخاب شدن آقای روحانی برای بار دوم فکر می کردم، به ذهنم رسید اکثر رای های آقای روحانی را می شه در این بخش ها گنجاند

بخش اول: کسانی که از اساس مخالفان نظام هستند. (سلطنت طلب ها، لیبرال ها، غرب گرایان و ... که با مبانی اولیه نظام مخالف هستند) این افراد آقای روحانی را اپوزیسیون درون نظام می دانند. یعنی این دسته فکر می کنند آقای روحانی هرچند که درون نظام مشغول بکار است اما با کلیت نظام مخالف است و به تعبیر دقیق تر ایشان فکر می کنند آقای روحانی مشغول "استحاله از درون" نظام است

بخش دوم کسانی هستند که دنبال بی بند و باریند؛ این دسته از آدم ها با طرفداران آقای خاتمی اشتراک زیادی دارند. یادمون باشد که یکی از شعار های اصلی آقای خاتمی آزادی جنسی یا همون بی بند و باری بود.

بخش سوم: کسانی هستند که فکر می کنند برای رای نیاوردند تفکر احمدی نژاد باید به دامان روحانی پناه برد. یعنی اگه روحانی رای نیاورد حتما یکی مثل احمدی نژاد رای آورد

بخش چهارم: قشر سرمایه دار جامعه هستند چون ایشان آقای روحانی و دولتش را به عنوان نماینده قشر سرمایه دار می دانند. بخش عمده این دسته، عضو یا طرفدار حزب کارگزاران هستند

بخش پنجم: خانواده منافقین اعدامی در دهه 60 هستند. چون روحانی در انتخابات از ایشان حمایت کرد و علیه نظام موضع گرفت

بخش ششم: آدم های ساده لوحی که فریب ظاهر سازی روحانی و رقیب حراصی او خوردند. آقای روحانی این دسته از رأیش را کاملا مدیون اتاق جنگ روانی "دکتر آشنا" است

بخش هفتم: کسانی که به صورت سنتی ریاست جمهوری را دو دوره ای دانسته و همواره به رئیس جمهور حاکم رأی می دهند؛ افرادی که می گویند "رأی بدیم یا ندیم او رییس جمهور است"، یا می گویند "این جیبش تازه پر شده یکی دیگه بیاد تازه می خواد چهار سال بخوره"، این بخش از رأی آقای روحانی را اصطلاحا "رای قدرت" می نامند. رأی کسی که در راس قدرت است. 

بخش هشتم: روستاییانی که ترسانیده شدند از اینکه "ما در هر صورت رأی می آوریم و اگر در روستای شما رأی کم باشد، یارانه شما را قطع می کنیم" که اگر یه جستجوی کوچکی در نت صورت بگیرد مقالات و اخبار زیادی در این خصوص یافت می شود.

بخش نهم هم کسانی که در دولت روحانی به نان و نوایی رسیدند و می ترسیدند اگر دولت عوض شود نان و نوایشان از بین برود؛ مانند دهیارانی که دقیقا چند روز مانده به انتخابات 10 میلیون وام  و کلی پاداش گرفتند، کسانی که حقوق نجومی گرفتند و ... 

بخش دهم: تتمه آرای آقای روحانی که به دلایل خورده ریز دیگر از جمله برجام (که همان زمان هم شسکت خورده بود) و ... به او رأی دادند. 

اگر دسته دیگری به ذهنتان می رسد در نظران بفرمایید که اصلاح و تکمیل شود 



1- فرج الله رجبی فراکسیون امید
2-حسین رضازاده فراکسیون امید
3-احمد مازنی فراکسیون امید
4-رسول خضری فراکسیون امید
5- اقبال محمدیان فراکسیون ولایت
6-عبدالغفور ایران نژاد
7-مسعود رضایی فراکسیون امید

اسامی و جناح سیاسی نمایندگان سلفی بگیر مجلس



در این پست قصد دارم ترفند کامل استفاده از سفر درون شهری رایگان رو به شما یاد بدم امیدوارم براتون مفید باشه 

اسنپ (snapp): ابتدا روی اینجا را کلیک کنید و در کادر مشخص شده شماره تلفن خود را وارد کنید تا 8000 تومن اعتبار به شما هدیه شود و سپس این نرم افزار را از اینجا دانلود کرده و نصب کنید . این نرم افزار بعد از نصب از شما نام و نام خانوادگی و یک آدرس ایمیل می گیرد بعد از ثبت آن و تایید ایمیل شما می توانید وارد نرم افزار شوید. برای تکمیل فرایند باید از منوی برنامه به بخش تغییر اطلاعات بروید و شماره تلفنتان را وارد کنید. اسنپ به شما یک سفر 8هزار تومنی رایگان هدیه خواهد کرد. 

»»» لطفا ترفند بالا را به سایر دوستانتان هدیه بدهید.

سفر رایگان کد هدیه تپسی اسنپ کارپینو

 

»» کد تخفیف سفر رایگان با دینگ 
»» 
کد تخفیف سفر رایگان با ماکسیم 
»» سفر رایگان با الوپیک 
»»  سفر رایگان با دینگ



امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند:

زنان و دختران مومن باید این سه صفت را که برای مردان بد است،داشته باشند

 

»» اول اینکه متکبر باشند (یعنی در مقابل نامحرم با قاطعیت و ترشرویی صحبت کنند و از حرف زدن با عشوه و تبسم که دیگران را تحریک میکند بپرهیزند)

»» دیگر اینکه ترسو باشند (منظور از #ترس هم ترس از تنها بودن و تنها ماندن با شخصی است که عنوان نامحرم دارد ) 

»» سوم هم اینکه بخیل باشند (یعنی در حفظ مال خود و شوهر،کمال دقت و وسواس را به خرج دهد و امانت دار اموال همسر خود باشد.)

 

منبع: خصال، ج 1، ص 317



امشب قصد دارم قدری بدون تعارف با هم حرف بزنیم درمورد مهمانی هایی که رفتن به آنها حرام است ...  البته می دونم که این پست به مزاج خیلی ها شاید خوش نیاید اما از آنجا که بنا ندارم مصلحت سنجی کنم بدون تعارف می گویم

 

مجلس غیبت و تهمت

  • یکی از کثیف ترین و زشت ترین گناهان کبیره، غیبت کردن و تهمت زدن است 
  • غیبت یعنی حقیقتی را در پشت سر کسی بگویی که او راضی به بازگو شدن آن حقیقت نباشد
  • تهمت یعنی حرفی ناروا و نادرست را پشت سر کسی بیان کنی که توضیح در مورد این گناهان مبسوط است 
  • حضور در جلسه ای که افراد در آن مشغول غیبت و تهمت هستند، حرام است و باید فورا آن مجلس را ترک کرد.
  • حتی اگر شما آن شخص را نشناسی در حالی که اکثرا می شناسند باز هم مصداق غیبت یا تهمت است 

 

مجلسی که حضور در آن مستلزم دیدن نامحرمی باشد که پوشش کامل ندارد

  •  حداقل حجاب یعنی اولا بجز گردی صورت و کفین دست ها جای دیگری از بدن یا موهای خانم مشخص باشد ثانیاآنچه پوشیده است محرک نباشید
  •  حضور در چنین مجلسی چون گناه نگاه به نامحرم در آن وجود دارد حرام است 
  • و اگر فرد احتمال عقلایی دهد حضور در این جلسه منجر به این می شود که نگاه به نامحرم داشته باشد ، باید جلسه را ترک کند 
  • پی نوشت: دختر خاله ، پسر خاله ، دختر عمه ، پسر عمه و ... زن عمو، زن دایی، خواهر زن و .. .  نیز نامحرم هستند و تفاوتی بین نامحرم فامیل و غیر فامیل وجود ندارد 

 

مجلس غنا

  • مجلسی که در آن آهنگ مطرب پخش می شود و یا رقص وجود دارد 
  • پی نوشت: حضور در این جلسات حتی اگر خود فرد فعالیتی نداشته باشد به صرف اینکه حضورش به نوعی تایید این جلسه باشد، حرام است 
  • پی نوشت: احکام مجلس رقص قبلا در پیام زیر توضیح داده شده 
 
مجلس شراب 
  • حضور در مجلسی که مسکرات در آن وجود دارد ، چه فرد از آن مسکرات استفاده کند و چه استفاده نکند، حرام است و آیات و روایات فراوان در خصوص شدت بدی این گونه مجالس وجود دارد

 

مجلس سب پیامبر و ائمه و سایر مقدسات دینی

  • جلسه ای که در آن به نحوی فردی یا افرادی، نغوذا بالله مشغول بیان کلام یا انجام عملی هستند که جسارت به پیامبر، ائمه یا سایر مقدسات دینی به حساب می آید. حضور در چنین جلسه حرام است حتی اگر فرد در گفتار با اعمال ایشان سهیم نباشد (چون حضور در آن جلسه تایید فعل ایشان و ترک جلسه مخالفت با فعل ایشان است)


   1   2   3   4   5   >>   >