سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلام اول سلام

بخش های وبلاگ

مطالب خواندنی

.:: کپی برداری از مطالب این سایت تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد ::. 

امشب قصد دارم قدری بدون تعارف با هم حرف بزنیم درمورد مهمانی هایی که رفتن به آنها حرام است ...  البته می دونم که این پست به مزاج خیلی ها شاید خوش نیاید اما از آنجا که بنا ندارم مصلحت سنجی کنم بدون تعارف می گویم

 

مجلس غیبت و تهمت

  • یکی از کثیف ترین و زشت ترین گناهان کبیره، غیبت کردن و تهمت زدن است 
  • غیبت یعنی حقیقتی را در پشت سر کسی بگویی که او راضی به بازگو شدن آن حقیقت نباشد
  • تهمت یعنی حرفی ناروا و نادرست را پشت سر کسی بیان کنی که توضیح در مورد این گناهان مبسوط است 
  • حضور در جلسه ای که افراد در آن مشغول غیبت و تهمت هستند، حرام است و باید فورا آن مجلس را ترک کرد.
  • حتی اگر شما آن شخص را نشناسی در حالی که اکثرا می شناسند باز هم مصداق غیبت یا تهمت است 

 

مجلسی که حضور در آن مستلزم دیدن نامحرمی باشد که پوشش کامل ندارد

  •  حداقل حجاب یعنی اولا بجز گردی صورت و کفین دست ها جای دیگری از بدن یا موهای خانم مشخص باشد ثانیاآنچه پوشیده است محرک نباشید
  •  حضور در چنین مجلسی چون گناه نگاه به نامحرم در آن وجود دارد حرام است 
  • و اگر فرد احتمال عقلایی دهد حضور در این جلسه منجر به این می شود که نگاه به نامحرم داشته باشد ، باید جلسه را ترک کند 
  • پی نوشت: دختر خاله ، پسر خاله ، دختر عمه ، پسر عمه و ... زن عمو، زن دایی، خواهر زن و .. .  نیز نامحرم هستند و تفاوتی بین نامحرم فامیل و غیر فامیل وجود ندارد 

 

مجلس غنا

  • مجلسی که در آن آهنگ مطرب پخش می شود و یا رقص وجود دارد 
  • پی نوشت: حضور در این جلسات حتی اگر خود فرد فعالیتی نداشته باشد به صرف اینکه حضورش به نوعی تایید این جلسه باشد، حرام است 
  • پی نوشت: احکام مجلس رقص قبلا در پیام زیر توضیح داده شده 
 
مجلس شراب 
  • حضور در مجلسی که مسکرات در آن وجود دارد ، چه فرد از آن مسکرات استفاده کند و چه استفاده نکند، حرام است و آیات و روایات فراوان در خصوص شدت بدی این گونه مجالس وجود دارد

 

مجلس سب پیامبر و ائمه و سایر مقدسات دینی

  • جلسه ای که در آن به نحوی فردی یا افرادی، نغوذا بالله مشغول بیان کلام یا انجام عملی هستند که جسارت به پیامبر، ائمه یا سایر مقدسات دینی به حساب می آید. حضور در چنین جلسه حرام است حتی اگر فرد در گفتار با اعمال ایشان سهیم نباشد (چون حضور در آن جلسه تایید فعل ایشان و ترک جلسه مخالفت با فعل ایشان است)